Friday, March 27, 2009


Betul ke!!!?? Keputusan KDN mengambil tindakan menggantung permit penerbitan Harakah dan Suara Keadilan selama tiga bulan berkuat kuasa serta-merta kerana dua akhbar pembangkang itu didapati menyiarkan artikel berbaur fitnah, mengelirukan serta boleh mengancam ketenteraman dan memecahbelahkan masyarakat.

Bagi penulis, tindakan KDN adalah tidak berasas kerana Harakah dan Suara Keadilan merupakan bahan bacaan yang boleh kita Mahasiswa/I menilai dimana betul sesuatu isu itu dibangkit. Kita perlu menilai melalui dua bahan bacaan iaitulah akhbar rasmi yang mana lebih memihak kepada kerajaan yang memerintah manakala dua akhbar yang digantung permit ini daripada pembangkang.

Penulis cukup tidak setuju dengan tindakan kerajaan mengambil tindakan menggantung permit penerbitan. Kerana kita lihat banyak akhbar yang melanbak di pasaran yang lebih mencerung kearah menyiarkan artikel berbaur fitnah, mengelirukan serta boleh mengancam ketenteraman dan memecahbelahkan masyarakat bahkan yang menghina junjungan semasa dulu tidak dikenakan tindakan.

Jesteru, kita sebagai rakyat Malaysia umumnya dan mahasiswa UKM khasnya perlu pandai menilai. Dimana adanya diskriminasi dalam mengeluarkan permit untuk pihak-pihak tertentu. Fikir-fikirkan………….

0 comments: